Spørgsmål og svar


Når dit lys er gået ud, bør du i første omgang undersøge, om der er noget galt med din egen elinstallation. Eller om dine naboer har samme problem. Tjek også, om der er lys i gadelygterne.

Hvis hele området er mørkelagt, så er der tale om et strømudfald udenfor dit hus.

Kontakt os på telefonnummer 8928 8800.


Når dit hus er det eneste uden lys, så bør du tjekke dine sikringer, før du ringer til en elinstallatør. Sådan gør du:

  • Find gruppetavlen
     
  • Er fejlstrømsrelæet slået fra?
    – Er det slået fra, har der været en fejlstrøm i systemet. Fortsæt fejlsøgningen.
    – Er det slået til så prøv at trykke på T-knappen for at se, om relæet virker. Hvis det virker fortsætter du fejlsøgningen.
     
  •  Er alle sikringerne hele?
    I ældre installationer sidder der en lille metalkapsel i enden af sikringen. Er kapslen sprunget ud, så er sikringen i stykker. De moderne automatsikringer slår fra med en kontakt, der flipper ned.
     
  • Udskift den ødelagte sikring


Alle afbrydelser bliver offentliggjort på vores hjemmeside under punktet "Driftsstatus".


Når fejlen ikke ligger i dine sikringer, og resten af nabolaget er oplyst, så bør du kontakte en elinstallatør. Han kan undersøge din elinstallation for fejl og kontrollere elstikledningen helt ud til kabelskabet eller luftledningsstikket.

Din elinstallatør kan også løse problemet, hvis årsagen er en overbrændt stikledningssikring.

Læs mere om udskiftning af stikledningssikringer.

keyboard_arrow_up